Calea Griviței se numea odată drumul Târgoviștei, avându-și originea odată cu apariția celor două capitale ale țării Românești, perioadă în care era drumul de acces către Târgoviște. Denumirea de azi a venit după războiul de independență din 1877-1878, ca omagiu adus redutei Grivița. La intrarea pe Cale, observăm rămășițe ale Ministerului Industriei de după 1989.
Pe Calea Griviței a început construcția unor clădiri de mare importanță pentru Bucureștiul acelei vremi, cea mai cunoscută fiind Gara de Nord. Construcția Gării de Nord a început în 1869 și a fost inaugurată 3 ani mai târziu.
Anii 1880 au marcat construcția a numeroase clădiri de locuințe, pentru ca în perioada interbelică să își facă apariția și prăvălii, localuri sau hoteluri.
Calea Griviței a suferit daune importante în 1944, ca urmare a unui bombardament al aviației anglo-americane. Au fost lovite Rafinăria ,,Steaua Română”, Triajul, precum și atelierele CFR și Gara de Nord. Cea din urmă este una dintre puținele clădiri importante ale vremii care au supraviețuit. Anterior bombardamentului, peste 60 de obiective își aveau locul pe Calea Griviței.